top of page

TERMS AND CONDITIONS / MESAFELÄ° SATIS SÖZLESMESI

SATIS SÖZLESMESÄ°

​

MESAFELÄ° SÖZLEÅžMELER KANUNU / YÖNETMELİĞİ ve TÜKETÄ°CÄ°YÄ° KORUMA KANUNU / YÖNETMELİĞİ Kapsamında aÅŸağıdaki Mesafeli SözleÅŸme / Mesafeli Satış SözleÅŸmesi / Satış SözleÅŸmesi, internet üzerinden TÜKETÄ°CÄ° tarafından verilmiÅŸ olan sipariÅŸ ile gerçekleÅŸen iÅŸ bu Satış iÅŸlemi ile ilgili olarak  taraflar (SATICI ile TÜKETCÄ°) arasında aÅŸağıda belirlenen Hüküm, Åžart ve KoÅŸullar çerçevesinde kabul edilerek akdolunmaktadır.

​

BÄ°RÄ°NCÄ° BÖLÜM

​

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

​

Amaç

​

MADDE 1 – (1) Bu SözleÅŸmenin amacı, TÜKETÄ°CÄ°'nin internet üzerinden vermiÅŸ olduÄŸu sipariÅŸi ve bu sipariÅŸ tutarı için yapmış olduÄŸu ödeme ile, SATICI ile TÜKETÄ°CÄ° arasında kabul edilerek akdolunan Åžart ve KoÅŸulları, mesafeli sözleÅŸmelere ve tüketiciyi korumaya iliÅŸkin uygulama usul ve esaslara göre düzenlemektir.

 

Kapsam

​

MADDE 2 – Bu SözleÅŸme, iÅŸ bu Satış iÅŸleminden kaynaklanan mesafeli iÅŸleme uygulanır.

​

Dayanak

​

MADDE 3 – (1) Bu SözleÅŸme, 27 Kasım 2014 PERÅžEMBE tarihli ve 29188 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mesafeli SözleÅŸmeler YönetmeliÄŸi ve buna esas olan 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

​

MADDE 4 – (1) Bu SözleÅŸmenin uygulanmasında;


a) Dijital içerik: Bilgisayar programı, uygulama, oyun, müzik, video ve metin gibi dijital ÅŸekilde sunulan her türlü veriyi,

​

b) Hizmet: Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal saÄŸlama dışındaki her türlü tüketici iÅŸleminin konusunu,

​

c) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin gönderdiÄŸi veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek ÅŸekilde kaydedilmesini ve deÄŸiÅŸtirilmeden kopyalanmasını saÄŸlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkan veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı,

​

ç) Kanun: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu,

​

d) Mal: AlışveriÅŸe konu olan; taşınır eÅŸya, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallar ile elektronik ortamda kullanılmak üzere hazırlanan yazılım, ses, görüntü ve benzeri her türlü gayri maddi malları,

​

e) Mesafeli sözleÅŸme: Satıcı veya saÄŸlayıcı ile tüketicinin eÅŸ zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluÅŸturulmuÅŸ bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleÅŸmenin kurulduÄŸu ana kadar ve kurulduÄŸu an da dahil olmak üzere uzaktan iletiÅŸim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleÅŸmeleri,

​

f) SaÄŸlayıcı: Kamu tüzel kiÅŸileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye hizmet sunan ya da hizmet sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kiÅŸiyi,

​

g) Satıcı: Kamu tüzel kiÅŸileri de dahil olmak üzere ticari veya mesleki amaçlarla tüketiciye mal sunan ya da mal sunanın adına ya da hesabına hareket eden gerçek veya tüzel kiÅŸiyi,

​

ÄŸ) Tüketici: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kiÅŸiyi,

​

h) Uzaktan iletiÅŸim aracı: Mektup, katalog, telefon, faks, radyo, televizyon, elektronik posta mesajı, kısa mesaj, internet gibi fiziksel olarak karşı karşıya gelinmeksizin sözleÅŸme kurulmasına imkan veren her türlü araç veya ortamı,

​

ı) Yan sözleÅŸme: Bir mesafeli sözleÅŸme ile iliÅŸkili olarak satıcı, saÄŸlayıcı ya da üçüncü bir kiÅŸi tarafından sözleÅŸme konusu mal ya da hizmete ilave olarak tüketiciye saÄŸlanan mal veya hizmete iliÅŸkin sözleÅŸmeyi

​

i) Özel Üretim / KiÅŸiye Özel / ÖzelleÅŸtirme: Satıcı'nın “olduÄŸu gibi” satışa sunduÄŸu Mallar olabileceÄŸi gibi, Satıcı Mallar üzerinde Tüketicinin ÖzelleÅŸtirme yapabileceÄŸi opsiyonlar da sunabilir, bunlar için ek ücretler konulabilir ve hatta Satıcı'nın uygun bulması halinde, özel fiyatlandırma ile, tamamen Satıcı ve Tüketici arasında geliÅŸen diyalog ile, tamamen tüketiciye özel, talep, tarif, kiÅŸisel ölçü, ek istek, vb. esaslarda bir tasarım ve üretim ile tamamen yada kısmen farklı veya özelleÅŸtirilmiÅŸ bir Mal (tek yada Set / Takım, Paket / Capsule olarak) sunulabilir. Model'in / Mal'ın hangi kategoride olabileceÄŸini Satıcı belirler.

 

Bu durumları açıklamak ve ayırmak üzere, bu terimler kullanılabilir ve, “Tüketici tarafından SipariÅŸ verilerek Ödemesi yapılan, Malın / modelin internet ortamında sunulan özelliklere ek olarak ve / veya bu özelliklerden bağımız olarak kısmen yada tamamen Tüketici'nin talep ve isteklerine göre özelleÅŸtirilmiÅŸ / özel üretilmiÅŸ, iÅŸlenmiÅŸ, eklenmiÅŸ, azaltılmış, nakış ve aksesuar katılmış yada çıkartılmış, vs. ÅŸekilde Tüketiciye kendisinin talebine uygun olarak sunulmak üzere, nihai hale getirilmiÅŸ Dijital Ä°çerik ve / veya Mal ve / veya Hizmet yada bunların farklı oranlarla bir arada ifası neticesinde nihai teslime esas olarak ortaya çıkan, ve, bu hali ile Satışı gerçekleÅŸen Mal”ı

​

ve genel anlamları ile terimler aşağıdaki asgari tanımları

​

â—¦    Özel Üretim: Tamamen Tüketici'ye (yada Malı'ı kullanacak üçüncü ÅŸahıslara) göre tasarlanmış Mal'ı
â—¦    KiÅŸiye Özel: Mevcut Mal / Tasarım / Model üzerinde Tüketici'ye (yada Malı'ı kullanacak üçüncü ÅŸahıslara) göre, standart olarak kullanılmayan, renk, kumaÅŸ, detay, ölçü vb. farklılıklar yapılmış Mal'ı
â—¦    ÖzelleÅŸtirme: Var olan bir Mal üzerinde ( tasarım / model üzerinde deÄŸiÅŸiklik olmaksızın) ekleme (nakış / aksesuar / detay ) yada azaltma (aksesuar çıkarma)

​

j) Set / Kombin / Kapsül (Capsule) / Takım: Birbirini tamamlayan yada tek baÅŸlarına veya birlikte kullanılabilmek üzere veya Satıcı'nın oluÅŸturduÄŸu bir kampanya ile, birden fazla malın, bir arada, bir bütün olarak kabul edilerek, bir paket dahilinde, tek bir fiyatla sunulması halinde, bir bütün / paket olarak kabul edilen nihai Malı

​

k) Özel Fiyatlı Outlet / Hasarlı / Defolu / Ayıplı Mal : Satıcı, makul bir hasar veya ayıp tespit edilmiÅŸ (Hasarlı / Ayıplı / Defolu) veya bir tadilat yada farklılık yapılmış (Outlet) bir Mal'ı, bu durumunu belirterek, özel bir fiyatla Satabilir. Bu durumda, Tüketici bu Malı bu durumunu bilerek, bu duruma özel Ä°skontolu Özel Fiyatla Satınalabilir. Bu terimler bu tür Malları
ifade eder.

​

Ä°KÄ°NCÄ° BÖLÜM

​

Ön bilgilendirme

​

​

MADDE 5 – (1) Tüketici, mesafeli sözleÅŸmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, kendisine mal yada hizmetin satış maksadıyla sunulmakta olduÄŸu internet sitesi ve internet üzerindeki uygulama ve sair dijital platformlarda sunulmuÅŸ olan ve aÅŸağıdaki hususların tamamını içeren SözleÅŸmeyi okuyarak bilgilendirildiÄŸini, SipariÅŸ / Satınalma / Ödeme iÅŸlem(ler)i sırasında, iÅŸ bu sözleÅŸmeyi okuduÄŸunu, kendisine sunulan hak ve yükümlülükleri anladığını, ilgili mevzuatın temel içeriÄŸini ve sözleÅŸmede yer alan özel ÅŸart ve koÅŸulları kabul ettiÄŸini, bu bilgiler doÄŸrultusunda, ilgili teyid iÅŸlemini tamamlayarak (sayfa(lar)da bulunan kutunun iÅŸaretlenmesi sureti) ile iÅŸ bu sözleÅŸmenin maddelerini kabulü ile, taraflar arasında akdedildiÄŸini, teyid ve beyan ederek, Satıcıyı bilgilendirimek zorundadır.

 

a) SözleÅŸme konusu mal veya hizmetin (Ürün) temel nitelikleri, web sitesinde ürünün görselinin yer aldığı, tanıtımının yapıldığı sayfada ve özelliklerinin anlatıldığı alanda belirtilmiÅŸtir. ÖzelleÅŸtirilmesi mümkün olan Ürünlerde, Tüketicinin istek ve talepleri doÄŸrultusunda ürünün özellikleri deÄŸiÅŸebilir, seçimli ürünlerde istenen seçimler yapılabilir. Bunların dışındaki ürünler “olduÄŸu gibi” dir.

 

b) Satıcı :
 

DOROANDME MODA TASARIM TEKSTÄ°L ÜRETÄ°M TÄ°CARET SATIÅž PAZARLAMA Ä°THALAT VE Ä°HRACAT ANONÄ°M ŞİRKETÄ°
Mersis No: 00310064696800001

c) Satıcı'nın açık adresi ve iletiÅŸim bilgileri, belirlenen taşıyıcı bilgileri:
DOROANDME A.Åž.
MeÅŸrutiyet Mah.
Vali Konağı Cad.
Kodaman Sok. No:10 K:1
Nişantaşı, 34363 Şişli
ISTANBUL

Mecidiyeköy VD 3100646968

Ticaret Sicili : Ä°TO 78801-5

Email: info@doro.com.tr

Tel: +90 850 802 9600

WhatsApp:

Satıcı Tarafından Belirlenen Anlaşmalı Taşıyıcı Bilgisi
Taşıyıcı: Yurtiçi Kargo
Ä°lgili Åžube: Osmanbey (Istanbul) (YK Åžube : 0 212 231 00 29 / 444 99 99 )
SözleÅŸme No: 100633400
MüÅŸteri Kodu*: 417123327
*: SATICI'ya ait MüÅŸteri Kodu (DOROANDME A.Åž.)

Tüketicinin satıcı ile hızlı bir ÅŸekilde irtibat kurmasına imkan veren, satıcının açık adresi, telefon numarası ve her türlü iade iÅŸlemi için iletiÅŸim bilgileri ile belirlenen Taşıyıcı Bilgisi yukarıda verilmiÅŸtir,

 

ç) Tüketici, Açık Adresi ve Ä°letiÅŸim Bilgileri

 

Ad, Soyad / Ünvan:
Açık Adres:

Vergi Dairesi, Vergi No / TC Kimlik No:
Varsa Mersis No:
Cep Telefonu:
Telefon:
E-Mail:
instagram: @

​

Tüketici, yukarıda yazılı bulunsun yada bulunmasın, Web Sitesine Üyelik, SipariÅŸ iÅŸlemleri yada mesafeli olarak yapılan sair görüÅŸmeler sırasında, mesafeli iletiÅŸim araçları ile beyan ederek vermiÅŸ yada deÄŸiÅŸtirmiÅŸ olduÄŸu iletiÅŸim bilgilerinin doÄŸru olduÄŸunu, iletiÅŸim ve Mal sevki için kullanılmak üzere, kendisine bu yollarla yapılacak tüm bildirimlerin ve itelilerin / gönderilerin kendi talep, beyan ve sorumluluÄŸu dahilinde olduÄŸunu ve usulüyle yapılmış sayılacağını kabul eder. Tüketici, Ä°letiÅŸim Bilgilerinde deÄŸiÅŸiklik olması halinde bunu derhal Satıcı ile paylaşır. Aksi halde, bu bilgilerle kurulan iletiÅŸim / yapılan gönderim geçerli kabul edilecektir.
d) Tüketici, Satıcıya yukarıdaki iletiÅŸim bilgileri ile ulaÅŸabilir.

 

Ancak, bildirim ispat yükümlülüÄŸü Tüketici'ye ait olduÄŸundan, Tüketicinin, bilhassa Cayma Hakkı kullanımı yada bu sözleÅŸmede sayılan sair Ayıplı Ürün / Ä°ade ve DeÄŸiÅŸim taleplerini, süresi içerisinde, yazılı ve imzalı olarak iletiÅŸim adresine Ä°adeli Taahhütlü Posta, Kargo, vb. kayıtlı ve takip edilebilir ÅŸekilde göndermesi gereklidir.

 

Bu hakların kullanım Süre, Åžart, Usul, Åžekil ve KoÅŸulları ilgili maddelerde detayları ile tarif edilmekte olup, bunların dışında hareket edilmesi halinde iÅŸlemler yerine getirilemeyebilecektir.

 

e) Mal ve / veya Hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliÄŸi itibariyle önceden hesaplanamadığı hallerde fiyatın hesaplama usulü, varsa nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde, ek masraf ödeneceÄŸi bilgisi Mal ve / veya Hizmetin web sitesinde tanıtıldığı sayfada / sitede ve sayfaların altında yer alan Nakliye Bilgilerinde ve Ödeme alanındaki açıklamalar ve yönlendirmelerde yer almaktadır.


Bu kapsamda,  

 

1.    SipariÅŸ verdiÄŸiniz Mal ve / veya Hizmetin vergiler dahil toplam bedelini, ürünün detaylarının sunulduÄŸu sayfada / alanda görebilirsiniz.

 

2.    Ürünler Satıcı Showroom Adresinden ücretsiz teslim alınabileceÄŸi gibi, adresinize kargo ile teslimini isteyebilirsiniz.

 

3.    Adresinize yapılacak teslimatlarda,
•    PeÅŸin Ödeme istemeniz halinde, sipariÅŸizin kargo için paketlenmiÅŸ haliyle, ağırlık ve boyutu dikkate alınarak, anlaÅŸmalı olduÄŸumuz Yurtiçi Kargo firmasının özel fiyat tarifesi ile hesaplayacağı bedel, sipariÅŸinize ayrıca eklenerek Ödeme aÅŸamasında tarafınızdan tahsil edilecektir.
•    Teslimat Sırasında / Ücret Alıcı Ödemeli kargo istemeniz halinde, sipariÅŸizin kargo için paketlenmiÅŸ haliyle, ağırlık ve boyutu dikkate alınarak, anlaÅŸmalı olduÄŸumuz Yurtiçi Kargo firmasının özel fiyat tarifesi ile hesaplayacağı bedel, sizden, teslimat sırasında kargo firması tarafından tahsil edilecektir.

 

4.    Mal ve / veya hizmetin fiyatı, niteliÄŸi itibariyle önceden hesaplanamıyorsa ürünün detaylarının bulunduÄŸu sayfada, fiyatın hesaplanma usulü ile ilgili bilgi bulabilirsiniz.


5.    Nakliye, teslim ve benzeri ek masrafların önceden hesaplanamaması halinde ise ek masrafların ödeyebileceÄŸinizi peÅŸinen bilgilerinize sunarız.


6.    Ürüne özel yada yürütülen bir kampanya vb. ile Ücretsiz Kargo uygulanması halinde, bu bedel Tüketici'ye yansıtılmadan Satıcı tarafından ödenmekte olup, gönderiler sadece Satıcı'nın anlaÅŸmalı Kargo Firması eli ile yapılabilmektedir.


7.    Ücret Alıcı (ücretini Tüketicinin teslimde ödediÄŸi) gönderilerde yada Ücretsiz Kargo kampanyalarında, anlaÅŸmalı kargo ÅŸirketimiz dışındaki kargo / posta ÅŸirketlerini tercih etmeniz halinde, sipariÅŸiniz ancak Alıcı Ödemeli olarak gönderilebilecek olup, tercih ettiÄŸiniz kargo / posta tarafından sizden talep edilecek bedel ve üründe taşıma sürecinde oluÅŸabilecek kayıp ve hasarlar firmamızın sorumluluÄŸu dışındadır.


8.    ÖzelleÅŸtirilmiÅŸ sipariÅŸlerde, ilgili ek Hizmet ve Mal bedelleri nihai hale gelen Ürün Bedeline dahil ÅŸekilde ödeme yapmanız beklenir.


f) Ä°ÅŸ bu SözleÅŸmenin kurulması aÅŸamasında kullanmakta olduÄŸunuz uzaktan iletiÅŸim aracının (internet, SMS, telefon, vb.) kullanım bedeli, varsa, bu bedelin olaÄŸan ücret tarifesi üzerinden hesaplanamadığı durumlarda, varsa hizmet saÄŸlayıcınız tarafından yüklenebilecek ilave maliyetler tarafınıza aittir.

 

g) Ödeme iÅŸlemleri, Kredi Kartı kullanımında, hizmet saÄŸlayıcısı olarak ödeme iÅŸlemlerimizin altyapısını saÄŸlamakta olan, PayU Türkiye / Garanti Bankası tarafından 3D Güvelikli Sanal POS üzerinden yürütülmektedir. Bu konulardaki sorumlukuk kendilerine aittir.

 

ÄŸ) Teslimatlarımız, ürün, kampanya, genel satış ÅŸartları, vb. yollar ile yada özelleÅŸtirmeler istenmiÅŸ ise, bunların deÄŸerlendirilmesi sonucunda tarafınıza belirtilmiÅŸ olduÄŸu sürelerde, ve her halükarda, sipariÅŸinizi vererek ödemenizi gerçekleÅŸtirdiÄŸiniz tarihten itibaren en çok 30 gün içerisinde, adresimizden (elden) yada anlaÅŸmalı olduÄŸumuz kargoya adresinize gönderilmek üzere verilmek ÅŸeklinde gerçekleÅŸtirilebilecektir.

 

h) SipariÅŸ vermiÅŸ olduÄŸunuz Mal yada Hizmetin ifasında, ifaya hazır / stokda olması halinde, ürünün sayfasında belirtilen sürelerde, her halükarda sipariÅŸ ve ödemenizi takiben en geç 30 gün içerisinde ifa edilir.

 

ı) Bilgi, ÅŸikayet ve önerileriniz için yukarıda belirtilen iletiÅŸim yollarımız ile bize ulaÅŸabilirsiniz.

 

i) Cayma Hakkı, Cayma Hakkının olduÄŸu ve olmadığı durumlar, bu hakkın kullanılma ÅŸartları, süresi, usulü ve öngördüÄŸümüz taşıyıcıya iliÅŸkin bilgiler, Faturanızın Asıl Nüshasının arkasında basılı ÅŸekilde (Ä°ade Formu ile birlikte) ön bilgilendirme ÅŸeklinde kısaca sunulmuÅŸ olup, bu hakkın kullanılma ÅŸartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüÄŸü taşıyıcıya iliÅŸkin bilgiler, yukarıda Madde 5 ve aÅŸağıda, Madde 9 ve Madde 15 de detayları ile açıklanmıştır.


j)  Cayma bildiriminin yapılacağı açık adres veya elektronik posta bilgileri yukarıda Madde 5 ve Faturanızın Asıl Suretinin Önünde ve ayrıca arkasındaki Ä°ade Formunda paylaşılmış olup, bu hakkın kullanılma ÅŸartları, süresi, usulü ve satıcının iade için öngördüÄŸü taşıyıcıya iliÅŸkin bilgiler, aÅŸağıda, Madde 9 ve Madde 15 de detayları ile açıklanmıştır.


k) 15 inci madde de, yasal mevzuat gereÄŸi, cayma hakkının kullanılamadığı durumlarda, tüketicinin cayma hakkından faydalanamayacağına ya da hangi koÅŸullarda cayma hakkını kaybedeceÄŸine iliÅŸkin bilgiler yer almaktadır.


Satıcı tarafından “olduÄŸu gibi” satışa sunulan Mallar dışında, KiÅŸiye Özel, Özel Üretim, ÖzelleÅŸtirme, vb. yada Outlet / Hasarlı / Ayıplı / Defolu ÅŸekilde Özel Durum Ä°ndirimli vb. mallar ile, her ne ÅŸekilde olursa olsun, Tüketicinin istekleri veya kiÅŸisel ihtiyaçları doÄŸrultusunda hazırlanan mallara iliÅŸkin sözleÅŸmeler; SipariÅŸle, kiÅŸiye özel, tarif, ölçü, nakış, vs. ÅŸekilde TÜKETÄ°CÄ°'nin istek veya kiÅŸisel ihtiyaçları doÄŸrultusunda özel olarak yapılan yada özelleÅŸtirilen mal ve ürünler Cayma Hakkı Kullanılamayacak Haller kapsamındadır.
Malın Satış sırasında Ayıplı / Hasarlı olduÄŸunun bilinerek (Outlet / Hasarlı / Ayıplı / Defolu  – Özel Durum Ä°ndirimi / Özel Fiyatla) alınması durumu dışında, alınan Malın Ayıplı olması halinde, Ayıplı Mal Seçimlik haklarınızı kullanabilirsiniz.


l) Satışa esas toplam bedel(ler)in tamamı, SipariÅŸinizle birlikte, Ödeme iÅŸlemi ile peÅŸin olarak ödenir.


EÄŸer,
â—¦    Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliÄŸi itibariyle önceden hesaplanamıyorsa, fiyatın hesaplanma usulü kapsamında,
â—¦    Tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masrafların önceden hesaplanamaması halinde tahminen bu ek masrafların hesaplanması kapsamında,


Tüketici tarafından ödenmesi veya saÄŸlanması gereken depozitolar ya da diÄŸer mali teminatlar ve bunlara iliÅŸkin ÅŸartlar, Satıcı tarafından, sipariÅŸ aÅŸamasında ayrıca belirtilerek, tahsil edilir.
Fiyat ve Ek Masrafların belirginleÅŸmesi ile, Satıcı tarafından varsa fazla tahsil edilen kısım iade edilirken, eksik tahsilat olduÄŸunun anlaşılması halinde, bu miktar Tüketici'ye faturalanarak tahsil edilir.
Tahsilat / Tediye iÅŸlemlerinin tamamlanması ile, varsa ilgili blokaj ve teminatlar (yada bunlar kısmen yada tamamen kullanıldı ise, kalan bakiyeleri) iade olunur; eÄŸer masraflar bu miktarları da aÅŸmış ise, aÅŸan kısmı ayrıca faturalanarak Tüketici'den tahsil edilir.


m) Tüketici, Malı, kendisinden bilmesi beklenen genel usuller ve / veya ürünle ilgili etiket, web sitesi, vb. üzerinde yazılı, sözlü veya dijital ortamda sunulan kullanım kılavuzunda yer alan kullanım ÅŸart, koÅŸul ve usuller dahilinde kullanmalıdır. Aksi halde tüm sorumluluk kendisine aittir.


n) Ä°ÅŸ bu SözleÅŸmeden doÄŸan her türlü uyuÅŸmazlıkta Istanbul ÅžiÅŸli Mahkemeleri yetkilidir.


o) 6502 SAYILI TÜKETÄ°CÄ°NÄ°N KORUNMASI HAKKINDA KANUNA GÖRE
Tüketiciler, uyuÅŸmazlık konusundaki baÅŸvurularını Tüketici Mahkemesine veya Tüketici Hakem Heyetine yapabilirler


â—¦    BaÅŸvurular tüketicinin resmi ikametgahının bulunduÄŸu yerdeki ya da tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının bulunduÄŸu yerdeki hakem heyetine yapılır.
â—¦    Dosyalar hazırlanırken; dilekçe, bankadan veya ÅŸikayetçi olunan firmadan alınan ilgili evraklar (fatura, dekont, hesap ekstresi, hesap dökümü, firma ile yazışmalar vs.) ve nüfus cüzdan fotokopisi ile iki takım hazırlayarak teslim edilmelidir.
â—¦    01/01/2019 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere, 2019 yılı için tüketici hakem heyetlerine yapılacak baÅŸvurularda deÄŸeri:


1.    BaÅŸvurular, baÅŸvuru ve tarih sırasına göre hakem heyetinde görüÅŸülür.
2.    Kararlar alındıktan sonra taraflara yazılı olarak bildirilir.
3.    5.650 (beÅŸbinaltıyüzelli) Türk Lirasının altında bulunan uyuÅŸmazlıklarda Ä°lçe Tüketici Hakem Heyetleri,
4.    BüyükÅŸehir statüsünde olan illerde 5.650 (beÅŸbinaltıyüzelli) Türk Lirası ile 8.480 (sekizbindörtyüzseksen) Türk Lirası arasındaki uyuÅŸmazlıklarda Ä°l Tüketici Hakem Heyetleri,
5.   BüyükÅŸehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 8.480 (sekizbindörtyüzseksen) Türk Lirasının altında bulunan uyuÅŸmazlıklarda Ä°l Tüketici Hakem Heyetleri,

6.  BüyükÅŸehir statüsünde olmayan illere baÄŸlı ilçelerde 5.650 (beÅŸbinaltıyüzelli) Türk Lirası ile 8.480 (sekizbindörtyüzseksen) Türk Lirası arasındaki uyuÅŸmazlıklarda Ä°l Tüketici Hakem Heyetleri, görevlidir.
7.    Bu limitler ilgili makamlarca her sene için deÄŸerlendirilip düzenlenerek ilan edilmektedir.

8.   Ä°l Tüketici Hakem Heyetleri il sınırları içinde, Ä°lçe Tüketici Hakem Heyetleri ise ilçe sınırları içinde yetkilidir. Tüketici Hakem Heyeti kurulmayan ilçelerde Bakanlıkça o ilçe için belirlenen Tüketici Hakem Heyeti yetkilidir.

9.  BaÅŸvurular, tüketicinin yerleÅŸim yerinin bulunduÄŸu veya tüketici iÅŸleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Hakem Heyetine yapılabilir.

10. Ä°kinci fıkra uyarınca baÅŸvuru yapılabilecek ilçede Tüketici Hakem Heyetinin kurulmamış olması halinde tüketiciler o ilçe kaymakamlığına baÅŸvuru yapabilir. Yapılan bu baÅŸvurular, kaymakamlıklarca gereÄŸi yapılmak üzere Bakanlıkça belirlenen yetkili Tüketici Hakem Heyetine intikal ettirilir.

 

p) Mal'ın görseli, web üzerinde sunum ve sair mesafeli Ä°letiÅŸim araçları ile tanıtım ve paylaşım amacıyla dijitalleÅŸtirilmektedir. Bu fotoÄŸraflama ve dijitalleÅŸtirme aÅŸamalarında, Renk, Doku, Detay, Desen, vb. unsurlarda Dijital Görsel ile Orijinal Mal arasında bir fark oluÅŸabilmektedir. Tüketici, bu durumu ve Mal'ın makul ölçüde Görsel'den farklılık içerebileceÄŸini peÅŸinen kabul eder.

 

r) Mal'lar ve bir kısım KumaÅŸlar ve Aksesuarlar, Seri Üretim, Limitli Üretim, SipariÅŸ Üzerine Üretim, Özel Üretim, Tek Tek Üretim, vb. farklı ÅŸekillerde (Atölye yada El ile) üretilmektedir. Bu nedenle, bu gibi Mal, KumaÅŸ, Aksesuar, Nakış, vb. aÅŸamalarda, aynı Mal'dan birden fazla sipariÅŸ edilmesi halinde, Üretimin “El Ä°le” hatta “Tek Tek” yapılması nedeniyle, Mal'lar arasında makul farklılıklar olabilmektedir. Tüketici, bu durumu peÅŸinen kabul eder.

 

MADDE 6 – (1) Tüketici, internet sitesi üzerinde her sayfada bulunan Satış SözleÅŸmesi kısmından ve / veya ürünün tanıtım yapıldığı alandaki Satış SözleÅŸmesi / Åžart ve KoÅŸullar kısmından ulaÅŸarak her zaman okuyabilir ve yazdırabilir.

 

Tüketici, SipariÅŸ / Ödeme iÅŸlemleri öncesinde iÅŸaretlemekte olduÄŸu, “Satış SözleÅŸmesi /  Åžart ve KoÅŸulları Okudum” kutucuÄŸunu iÅŸaretlemek suretiyle, Satış SözleÅŸmesinin Åžart ve KoÅŸulları hakkında kendisine ön bilgilendirme yapıldığını ve bun ÅŸart ve koÅŸulları kabul ettiÄŸini beyan ve teyid etmiÅŸ olur.


Cayma Hakkı ve Ä°ade / DeÄŸiÅŸim Hakları ve sair haklar ile ilgili bir ön bilgilendirme de, Tüketici'ye verilen / ürünle birlikte gönderilen Faturanın Asıl Nüshasının arkasında yapılmış olup, Sitede yer alan Satış SözleÅŸmesinden detaylara ulaşılabileceÄŸi de yazılı olarak belirtilmiÅŸ ve Fatura'nın ayrılmaz bir parçası olarak teslim edilmiÅŸtir.

 

Tüketici için bir Cayma / Ä°ade Formu da aynı alanda basılı olarak bulunmaktadır.

 

(2) Mesafeli sözleÅŸmenin internet yoluyla kurulması nedeniyle;


a) Satıcı, Site üzerinde farklı alanlarda Tüketici'nin dikkatine ve bilgisine sunmanın ötesinde, yasal ve etik sorumluluk bilinci ile hareket ederek, iÅŸ bu Satış SözleÅŸmesi Åžart ve KoÅŸullarını, Tüketicinin ödeme yükümlülüÄŸü altına girmesinden hemen önce, iÅŸlemi tamamlamak için mutlaka onaylanması gereken bir kutucuk ve iliÅŸik bir yazı kullanarak, açık bir ÅŸekilde, Tüketici'ye ayrıca gösterilmektedir.


b) SipariÅŸinizi anlaÅŸmalı olduÄŸumuz Yurtiçi Kargo ile, sipariÅŸin toplam tutarına yada varsa uygulanan geçerli kampanya koÅŸullarına göre ücretli yada ücretsiz olarak, Yurtiçi Kargo'nun Türkiye hudutlarında servis saÄŸladığı tüm yerleÅŸim bölgelerine gönderilmektedir.


Bu alanın dışında kalan bölgelerde, Tüketicinin tercih ettiÄŸi bir baÅŸka taşıyıcı ile gönderim yapılabilir. Bu durumda anlaÅŸmalı ücret saÄŸlanamayacak olup, ürünün taşıma bedeli, sigortalı maliyeti ile Tüketici tarafından karşılanmak üzere, Alıcı Ödemeli olarak gönderim yapılabilecektir.


Yurtdışı sipariÅŸlerde, öncelikle PTT Kargo / Posta eli ile, isteniyorsa sair bir global (DHL, UPS, TNT, DPD, FedEx, vb.) taşıyıcı ile ürün gönderilmesi mümkündür. Bu durumda, paketin taşımaya uygun ÅŸekilde yapılmasını takiben ilgili taşıyıcı tarafından, ilgili Mesafe için Ağırlık / Hacim durumuna göre yapacağı fiyat hesabına göre, ilgili taşıma maliyetinin Tüketici tarafından Satıcı'ya peÅŸin olarak ödenmesi kaydıyla, sipariÅŸiniz yurtdışı adresinize gönderilebilecektir. Yurtdışı gönderilerde, “Tüketicinin taşıyıcı ile bir anlaÅŸması yok ise” Taşıyıcılarca Alıcı Ödemeli gönderi kabul edilmemektedir.


Bazı ülkelerin, kabul edilebilir gönderiler konusunda kısıtlamaları olabilmektedir. Bu gibi durumlarda Tüketici'nin, ülkesinin bu düzenlemeleri konusunda bilgi sahibi olması beklenir. Bu nedenlerle doÄŸabilecek masraf yada kayıplardan veya teslimin ulaÅŸtırılamamasından Satıcı sorumlu deÄŸildir.


Yurtdışı gönderilerinin, ilgili ülkenin gümrük mevzuatına tabi olarak, o ülkenin gümrüklerinde ayrıca vergi vb. tabi tutulması yada bir kısıt uygulanması vb. durumunda, bu durumlar Satıcı'nın sorumluluÄŸu dışında olup, Tüketici'nin, ülkesindeki yetkili mercilere ayrıca vergi ve masraf ödemesine neden olabileceÄŸini Tüketici peÅŸinen kabul eder.


Yurtdışından SipariÅŸ ile yurtdışına Mal gönderilerimde, Satış SözleÅŸmesi kapsamında bilgilendirilmesi yapılan Ayıplı Mal / Ä°ade / Cayma Hakları kullanımının istenmesi halinde, ürünün iadesi ve varsa deÄŸiÅŸim gönderisi ile ilgili tüm taşıma, gümrük, banka para transferi, vb. iÅŸlemleri ile ilgili her türlü harç, vergi, masraf ve ücretler Tüketici'ye aittir. Varsa bu masraflar iade bedelinden düÅŸülür, yoksa (yada fazlası olursa) Tüketici'ye fatura edilerek tahiline gidilir.


Malın Türkiye'de teslim alınması sonrasında yurtdışına çıkılması / çıkartılması halinde, ilgili hakların yurtdışından kullanılmasının istenmesi durumunda, yukarıda belirtilen koÅŸul geçerlidir. Ancak, Tüketici'nin Türkiye'de göstereceÄŸi bir adres ve / veya ÅŸahıs eli ile bu hakları kullanması durumunda Satıcı, SözleÅŸmedeki ÅŸart, koÅŸul ve usullerde sorumluluklarını yerine getirebilir.


(3) Mesafeli sözleÅŸmenin sesli iletiÅŸim yoluyla kurulması halinde, Tüketici'nin web sitesinde yer alan iÅŸ bu Satış SözleÅŸmesi'ne nasıl ulaşılabileceÄŸi bilgisi paylaşılır ve Tüketici'nin vereceÄŸi e-mail adresine SözleÅŸme / SözleÅŸmenin Web Sitesi üzerinden ulaşılabileceÄŸi linkler en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak gönderilir.


(4) SipariÅŸe iliÅŸkin bilgilerin sınırlı alanda ya da zamanda sunulduÄŸu bir ortam yoluyla mesafeli sözleÅŸmenin kurulması halinde, Tüketici'nin web sitesinde yer alan iÅŸ bu Satış SözleÅŸmesi'ne nasıl ulaşılabileceÄŸi bilgisi paylaşılır ve Tüketici'nin vereceÄŸi e-mail adresine SözleÅŸme / SözleÅŸmenin Web Sitesi üzerinden ulaşılabileceÄŸi linkler en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar yazılı olarak gönderilir.


(5) Üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen yöntemlerle kurulan ve anında ifa edilen hizmet satışlarına iliÅŸkin sözleÅŸmelerde tüketicinin, sipariÅŸ vermeden hemen önce söz konusu ortamda 5 inci maddenin birinci fıkrasının sadece (a), (b), (d) ve (h) bentlerinde yer alan hususlarda açık ve anlaşılır bir ÅŸekilde bilgilendirilmesi yeterlidir.


(6) Her halükarda, Tüketici'yi bilgilendirmek üzere, Cayma / Ä°ade Hakları kullanımı baÅŸta olmak üzere, gerekli Ön Bilglendirme ve  SözleÅŸme'ye eriÅŸim bilgileri, Ürün / Mal ile gönderilmiÅŸ olan Ä°rsaliyeli Fatura Asıl Nüshası'nın arkasında Matbu Åžekilde basılı halde yer almaktadır.

​

MADDE 7 – (1) Tüketici, Satıcı tarafından gerekli ön bilgilerin ve SözleÅŸmenin kendisine sunulduÄŸunu, internet sitesindeki ilgili kutucuÄŸu iÅŸaretleyerek veya iletiÅŸimin kurulduÄŸu ortamdan Satıcı tarafından kendisine

gönderilen ön bilgileri edindiÄŸini, kullanılan uzaktan iletiÅŸim aracına uygun olarak teyit etmektedir.

 

Ön bilgilendirmeye iliÅŸkin diÄŸer yükümlülükler

​

MADDE 8 – (1) Tüketici sipariÅŸi onaylamadan hemen önce, Satış SözleÅŸmeri ÅŸart ve koÅŸullarını kuyarak kabul ettiÄŸini, verilen sipariÅŸin ödeme yükümlülüÄŸü anlamına geldiÄŸini bu konuda kendisinin açık ve anlaşılır bir ÅŸekilde bilgilendirilmiÅŸ olduÄŸunu, sipariÅŸ sayfasındaki kutucuÄŸu iÅŸaretleyerek teyiden kabul eder.


(2) Tüketicinin mesafeli sözleÅŸme kurulması amacıyla satıcı veya saÄŸlayıcı tarafından telefonla aranması durumunda, her görüÅŸmenin başında satıcı kimliÄŸini ve görüÅŸmenin ticari amacını açıklar.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

​

Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri

​

Cayma hakkı

​

MADDE 9 – (1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai ÅŸart ödemeksizin sözleÅŸmeden cayma hakkına sahiptir.

 

(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına iliÅŸkin sözleÅŸmelerde sözleÅŸmenin kurulduÄŸu gün; mal teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kiÅŸinin malı teslim aldığı gün baÅŸlar. Ancak tüketici, sözleÅŸmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

 

(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;


a) Tek sipariÅŸ konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kiÅŸinin son malı teslim aldığı gün,

 

b) Birden fazla parçadan oluÅŸan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kiÅŸinin son parçayı teslim aldığı gün,

 

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleÅŸmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kiÅŸinin ilk malı teslim aldığı gün
esas alınır.

 

(4) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleÅŸmelerde, mal teslimine iliÅŸkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

 

Cayma Hakkı Bilgilendirmesi

​

MADDE 10 – (1) Satıcı, Tüketici'yi, Satış SözleÅŸmesi ve Cayma Hakkı ile ilgili olarak, Satış / SipariÅŸ ve Ödeme alanlarında, yazılı olarak Ön Bilgilendirme ve Link Yönlendirme yaparak bilgilendirmiÅŸtir.

​

(2) Cayma Hakkı / Ä°ade Hakkı baÅŸta olmak üzere Satış SözleÅŸmesi ile ilgili bir baÅŸka bilgilendirme, Ürünle birlikte teslim edilen Ä°rsaliyeli Fatura'nın Asıl Suretinin arka yüzünde, matbu ÅŸekilde basılı halde yazılı olarak yapılmıştır. Bu alanda Ä°ade Formu da mevcuttur.


(3) Tüketici, Ürünle birlikte teslim aldığı Ä°rsaliyeli Fatura'da yer alan bilgilendirme öncesinde, Satış / SipariÅŸ / Ödeme aÅŸamasında, yazılı olarak sunulan ve içerisinde Cayma Hakkı, Usul, Åžart ve KoÅŸulları da yer alan iÅŸ bu Satış SözleÅŸmesini okuyarak kabul ettiÄŸini, ilgili iÅŸaret kutusunu teyiden iÅŸaretleyerek teyid etmiÅŸtir.

 

Cayma hakkının kullanımı

 

MADDE 11 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile Satıcı'ya yöneltilmesi gereklidir.


(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, faturanın Asıl Nüshasının arkasındaki Ä°ade Formunu yada EK’te yer alan formu kullanabileceÄŸi gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir.


(3) Satıcı mal teslimiyle Tüketiciye gönderdiÄŸi Ä°rsaliyeli Fatura'nın Asıl sayfasının arkasında Cayma Hakkı / Ä°ade Formunu teslim etmektedir. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceÄŸi gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.


(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına iliÅŸkin ispat yükümlülüÄŸü tüketiciye aittir.
Bu nedenle, taraflar, Tüketicinin bu hakkı kullanım talebini, Yazılı (Ä°mzalı) ÅŸekilde, iadeli taahhütlü posta, kargo, vb. ÅŸekilde yapması, Tüketici bir Kurumsal Tüketici ise, KaÅŸe ve Yetkili Ä°mza ile formu doldurarak, Cayma Hakkı / Ä°ade Åžart ve KoÅŸulları çerçevesinde, süresi ve usulü dahilinde, ekinde de “Ä°ade Faturası” düzenleyerek yapmasının gerekli olduÄŸunu kabul etmiÅŸlerdir.


(5) Set, Kombin, Capsule / Kapsül, Takım, vs. isimler altında, birden fazla malın / ürünün, birlikte bir paket oluÅŸturularak özel bir “paket fiyatı” ile sunulması halinde, Cayma Hakkı Kullanılması durumunda, Tüketici bu paketi oluÅŸturan ürün / mal gurubunun tamamını, aynı ÅŸekilde ve hep birlikte iade eder. Tüketicinin kayıp, hasar, eksik, vb. sorumluluÄŸu bu durumda da paketin bütününü bir arada kapsar.
Satıcı'nın yükümlülükleri

​

MADDE 12 – (1) Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına iliÅŸkin bildirimin kendisine ulaÅŸtığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade eder.


(2) Satıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir ÅŸekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapar.


(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, “Satıcının iade için belirttiÄŸi taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde”, tüketici iadeye iliÅŸkin masraflardan sorumlu tutulmaz. Ä°ade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, Tüketicinin bulunduÄŸu yerde ÅŸubesinin olmaması durumunda Tüketici durumu Satıcı ile paylaÅŸarak, Satıcı'nın ürünleri, süresinde, hasarsız, uygun bir ÅŸekilde geri alınmasını saÄŸlamakla yükümlüdür.


Tüketicinin yükümlülükleri

​

MADDE 13 – (1) Satıcı veya saÄŸlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına iliÅŸkin bildirimi yönelttiÄŸi tarihten itibaren on gün içinde malı Satıcı'ya ya da yetkilendirmiÅŸ olduÄŸu kiÅŸiye geri göndermek zorundadır. Tüketici, Malı / Ürünü, uygun ÅŸekilde paketleyerek, Satıcı'nın anlaÅŸmalı olduÄŸu taşıyıcı ile ve Satıcı'nın SözleÅŸme Numarasını beyan ederek gönderir. Aksi durumda, gönderim ücretinden ve ürünün taşıma sırasında uÄŸrayabileceÄŸi kayıp ve hasardan Tüketici sorumludur.


(2) Tüketici, cayma süresi içinde malın, iÅŸleyiÅŸine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir ÅŸekilde kullanımı dışında meydana gelen deÄŸiÅŸiklik ve bozulmalardan ve bunların yol açacağı tüm hasar ve kayıptan sorumludur.


(3) Tüketicinin, teslim öncesinde Cayma Hakkını kullanması durumunda, gönderiyi kargo paketini Açmadan ve kullanmadan, olduÄŸu gibi göndermesi gereklidir.  


(4) Teslimi takiben 14 günlük sürede Cayma Hakkı kullanımında, ürün, kutusu ve tüm aksesuarları ve varsa ürünle gönderilen hediyesi ile birlikte, tam, eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmelidir. Taşıma için hazırlanan paket / kutu, taşımaya uygun olmalı ve Satıcı'nın anlaÅŸmalı Taşıyıcısı ile gönderim yapılmalıdır. Aksi durumda tüm eksik, hasar ve kayıpdan Tüketici sorumludur. Bu bedeller, iade bedelinden düÅŸülür.


(5) Tüketicinin malı, kendisinden bilmesi beklenen kullanım ÅŸart, koÅŸul ve usuller ve / veya ürünle ilgili etiket, web sitesi, vb. üzerinde yazılı, sözlü veya dijital ortamda sunulan kullanım kılavuzunda yer alan kullanım ÅŸart, koÅŸul ve usuller dışında kullanımı halinde, malın zarar görmesi, eksilmesi yada deÄŸer kaybetmesi halinde oluÅŸabilecek kayıptan; her halükarda, Teslim sonrasında, Satıcıya bu sözleÅŸmede tarifli usulüyle dönmesi sürecinde, malın görebileceÄŸi tüm hasar ve kayıptan Tüketici sorumludur. Varsa bu bedeller iade bedelinden düÅŸülür.


Cayma hakkının kullanımının yan sözleÅŸmelere etkisi

​

MADDE 14 – (1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koÅŸuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleÅŸmeler de kendiliÄŸinden sona erer.


(2) Satıcı ve Tüketici, Cayma Hakkını kullanıldığını yan sözleÅŸmenin tarafı olan üçüncü kiÅŸiye derhal bildirir.

​

Cayma hakkının istisnaları

​

MADDE 15 – (1) Tüketici aÅŸağıdaki sözleÅŸmelerde Cayma Hakkını KULLANAMAZ:


a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara baÄŸlı olarak deÄŸiÅŸen ve satıcı veya saÄŸlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

​

b) Tüketicinin istekleri veya kiÅŸisel ihtiyaçları doÄŸrultusunda hazırlanan mallara iliÅŸkin sözleÅŸmeler; SipariÅŸle, kiÅŸiye özel, tarif, ölçü, nakış, vs. ÅŸekilde TÜKETÄ°CÄ°'nin istek veya kiÅŸisel ihtiyaçları doÄŸrultusunda özel olarak yapılan yada özelleÅŸtirilen mal ve ürünler.

 

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

 

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi saÄŸlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

 

d) Tesliminden sonra baÅŸka ürünlerle karışan ve doÄŸası gereÄŸi ayrıştırılması mümkün olmayan mallara iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

 

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

 

f) Abonelik sözleÅŸmesi kapsamında saÄŸlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

​

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eÅŸya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eÄŸlence veya dinlenme amacıyla yapılan boÅŸ zamanın deÄŸerlendirilmesine iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

​

ÄŸ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara iliÅŸkin sözleÅŸmeler.


h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına baÅŸlanan hizmetlere iliÅŸkin sözleÅŸmeler.

​

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

​

Ayıplı Mal

​

MADDE 15 – 1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaÅŸtırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleÅŸmeye aykırı olan maldır.

 

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliÄŸe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediÄŸi faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

 

(3) SözleÅŸmeye konu olan malın, sözleÅŸmede kararlaÅŸtırılan süre içinde teslim edilmemesi ayıplı bu kapsamda deÄŸildir.

 

Ayıplı maldan sorumluluk

​

MADDE 16- (1) Satıcı, malı satış sözleÅŸmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.

 

(2) Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceÄŸini veya yapılan açıklamanın içeriÄŸinin satış sözleÅŸmesinin akdi anında düzeltilmiÅŸ olduÄŸunu veya satış sözleÅŸmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı takdirde açıklamanın içeriÄŸi ile baÄŸlı olmaz.

 

Ä°spat yükü

​

MADDE 17- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduÄŸu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliÄŸi ile baÄŸdaÅŸmıyor ise uygulanmaz.

 

(2) Tüketicinin, sözleÅŸmenin kurulduÄŸu tarihte ayıptan haberdar olduÄŸu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiÄŸi hâllerde, sözleÅŸmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bu hallerin dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.

 

(3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceÄŸi ÅŸekilde malın ayıbına iliÅŸkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba iliÅŸkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiÅŸ veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilir.


Tüketicinin seçimlik hakları

​

MADDE 18- (1) Malın ayıplı olduÄŸunun anlaşılması durumunda tüketici;


a) Satılanı geri vermeye hazır olduÄŸunu bildirerek sözleÅŸmeden dönme,

 

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

 

c) Aşırı bir masraf gerektirmediÄŸi takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

 

ç) Ä°mkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile deÄŸiÅŸtirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiÄŸi bu talebi yerine getirir.

 

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile deÄŸiÅŸtirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doÄŸduÄŸunu ispat ettiÄŸi takdirde sorumlu tutulmaz.

​

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile deÄŸiÅŸtirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleÅŸmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız deÄŸeri, ayıbın önemi ve diÄŸer seçimlik haklara baÅŸvurmanın tüketici açısından sorun teÅŸkil edip etmeyeceÄŸi gibi hususlar dikkate alınır.

​

(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile deÄŸiÅŸtirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iÅŸ günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iÅŸ günü içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diÄŸer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

​

(5) Tüketicinin sözleÅŸmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiÄŸi durumlarda, ödemiÅŸ olduÄŸu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı, bu konuda taraflarca mutabık kalınmasını takiben 14 gün içerisinde tüketiciye iade edilir.

​

(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiÄŸi hakkı yerine getiren tarafça karşılanır.


Ayıplı Mal Bildirim, Tespit ve Takip Süreci

​

MADDE 19- (1) Süresi içerisinde tespit edilen ayıp, Tüketici tarafından SATICI'ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak, bildirilir. Bildirimin ispat yükümlülüÄŸü TÜKETÄ°CÄ°'ye aittir.

​

(2) Ayıplı Mal halindeki seçimli hakların kullanımında, TÜKETÄ°CÄ°'nin, ürünün faturasını (KURUMSAL MÜÅžTERÄ° ise, ürün iade olacak ise, mutlaka Ä°ade Faturası ile birlikte), Ä°ade formunu (mutlaka Ä°MZALAYARAK) ve Ä°ade edilecek ürünleri, SözleÅŸmedeki ÅŸart, koÅŸul ve ÅŸekilde, ve mutlaka SATICI'nın belirlediÄŸi taşıyıcı eli ile (aksi halde hasar, kayıplardan TÜKETÄ°CÄ° sorumlu olur), hakkın kullanım beyanını takiben en geç 10 gün içerisinde Ayıp Ä°ncelemesi, Tespiti ve DeÄŸerlendirmesi için, SATICI'ya teslim etmesi gerekir. Aksi halde Ä°ÅŸlem yapılamayacaktır.

​

(3) Satıcı, kendisine Ayıp Ä°ncelemesi, Tespiti ve DeÄŸerlendirmesi için iade edilen malı, usulüne uygun ÅŸekilde inceleyerek ve test ederek ayıp durumunu deÄŸerlendirir ve sonucu Tüketici ile en geç 30 gün içerisinde paylaşır. Bu süre, incelemenin gereÄŸi, test gerektiren özel durumlarda bu iÅŸlemlerin süreleri üzerine eklenerek takip edilir.

​

(4) Bu deÄŸerlendirme sonucuna göre,

​

•    Ayıp tespiti durumunda, Tüketici bu sözleÅŸmede yer alan seçmeli haklarını kullanmak üzere, seçimini 10 gün içerisinde Satıcı'ya bildirir. Satıcı bu seçimin niteliÄŸine göre, gereken uygun süre içerisinde ve bu sözleÅŸmede yer alan ilgili ÅŸart ve koÅŸullar dahilinde Tüketici'nin talebini yerine getirir.
•    Ayıp tespit edilmemiÅŸ / Malın ayıplı olmadığı anlaşılmış ise, bu sonuç Tüketici'ye bildirilir. Tüketici tarafından, kendisine inceleme sonucu bildirimi yapılmasını takiben 10 gün içerisinde yazılı olarak istenmesi halinde, Mal, yapılan inceleme iÅŸlemleri sonrasındaki hali ile Tüketici'ye iade edilir. Bu durumda, iade taşıma ücreti Tüketici'ye aittir.

​

(5) Varsa, ödeme, TÜKETÄ°CÄ°'nin ödeme yaptığı araca uygun bir ÅŸekilde yapılır.


ALTINCI BÖLÜM

 

DiÄŸer Hükümler

 

SözleÅŸmenin ifası ve teslimat

 

MADDE 20 – (1)Satıcı veya saÄŸlayıcı, tüketicinin sipariÅŸinin kendisine ulaÅŸtığı tarihten itibaren varsa ürün tanıtımında taahhüt ettiÄŸi süre içinde edimini yerine getirir. Mal satışlarında bu süre her halükarda otuz günü geçemez.

 

(2)Limitli Ürünler / KumaÅŸlar ile ilgili sipariÅŸlerde, Limitli Ürün ÅŸart ve koÅŸulları geçerlidir.
Zarardan sorumluluk

​

MADDE 21 – (1) Satıcı, malın Tüketici, ya da, Tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceÄŸi Üçüncü Bir KiÅŸiye teslimine kadar oluÅŸan kayıp ve hasarlardan sorumludur.

 

(2) Tüketici'nin, Satıcının belirlediÄŸi taşıyıcı dışında baÅŸka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluÅŸabilecek kayıp ya da hasardan satıcı sorumlu deÄŸildir.

 

(3) Tüketici'nin Cayma / Ä°ade Hakkı kullanması ile, ürünlerin Satıcı'ya geri göndermesi sürecinde, ürünün Tüketici tarafından, uygun olmayan paketleme ile ve / veya Satıcı'nın anlaÅŸmalı olarak belirlediÄŸi taşıyıcıcı firma dışında bir yol ile iade etmesi halinde, üründe oluÅŸabilecek her türlü kayıp ve hasardan ve taşıma masraflarından Tüketici sorumludur. Bunlar hesaplanarak iade bedelinden düÅŸülür.

 

(4) Her halükarda, Cayma / Ä°ade Hakkı süresi içerisinde üründe, ürünün usulüne göre kullanımı dışında maydana gelebilecek her türlü hasar, eksilme ve kayıptan Tüketici sorumludur.  

 

(5) Mal'ın, Tüketici tarafından, Tüketici'nin kendiliÄŸinden biliyor olması beklenen kullanım ÅŸart, koÅŸul ve usuller ve varsa bunlar dışında ürünle ilgili etiket, web sitesi, vb. üzerinde yazılı, sözlü veya dijital ortamda sunulan kullanım kılavuzunda yer alan kullanım ÅŸart, koÅŸul ve usuller dahilinde kullanılması beklenir. Bunların dışındaki kullanımlardan dolayı ortaya çıkabilecek her ÅŸey Tüketici'nin sorumluluÄŸundadır.

 

Telefon kullanım ücreti

 

MADDE 22 – (1) KurulmuÅŸ olan sözleÅŸmeye iliÅŸkin olarak tüketicilerin iletiÅŸime geçebilmesi için satıcı tarafından bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak satıcı, olaÄŸan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife seçmez.
Ä°lave ödemeler

 

MADDE 23 – (1) SözleÅŸme kurulmadan önce, sözleÅŸme yükümlülüÄŸünden kaynaklanan ve üzerinde anlaşılmış esas bedel dışında herhangi bir ilave bedel talep edilmesininin gerektiÄŸinin ortaya çıkması halinde, bu talep Tüketici ile açıkca paylaşılıp onayının alınması ile sözleÅŸme (öngörülen ÅŸart, koÅŸul ve ÅŸekilde SipariÅŸ ve Ödeme yapılarak) tamamlanır.


(2) Bu maksatla, Tüketicinin SipariÅŸ / Ödeme alanlarında açık onayı alınarak ilave ödeme yükümlülüÄŸünün tamamlanması saÄŸlanır.


(Ör: Tüketici SipariÅŸini Satıcı'nın adresinden almak yada aldırmak istiyor ise, taşıma / kargo bedeli ödemez; adresine teslim istiyorsa, “ücretsiz kargo” kampanyası dışındaki hallerde, ilgili kargo bedeli toplam ödenecek bedele eklenir. ÖzelleÅŸtirme yapılacak Ürünlerde, bu iÅŸlemin Satıcı yada üçüncü ÅŸahıslarca yapılması karşılığı ürün fiyatına eklenecek bedel var ise, bu bedel de ürün bedeline eklenerek, ödemenin bu ÅŸekilde hesaplanan toplam bedeli kapsar ÅŸekilde yapılması beklenir.)

​

Bilgilerin saklanması ve ispat yükümlülüÄŸü

​

MADDE 24 − (1) Tüketici, Cayma Hakkı / Ä°ade Hakkı ve sair haklarının kullanım talebini, Satıcı'ya bu sözleÅŸmedeki süre, usul, ÅŸart ve koÅŸullarda, ulaÅŸtırdığını ıspatla yükümlüdür.


(2) Tüketici, Satıcı'nın tutmak ve saklamakla yükümlü olduÄŸu bilgileri kendisinden istemesi halinde, süresinde, usul, ÅŸart ve koÅŸullarıyla, eksiksiz olarak Satıcı'ya iletmekle yükümlüdür.


Ä°ade Prosedüründe Kredi Kartı Ä°ÅŸlemleri Hakkında Bilgilendirme

​

MADDE 25 – Her türlü para iadesi, Tüketici'nin Ödeme yapmış olduÄŸu yola uygun yöntemle yapılır.
Satış iÅŸleminde Tüketicinin Kredi Kartı / Banka Kartı ile ödeme yapmış olması halinde, Tüketicinin cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da sipariÅŸe konu olan ürünün çeÅŸitli sebeplerle tedarik edilememesi veya Hakem heyeti kararları ile Tüketiciye bedel iadesine karar verilen durumlarda , alışveriÅŸ kredi kartı ile tek çekim yada ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aÅŸağıda belirtilmiÅŸtir:


(1) Taksitli Alım: Tüketici ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka geri ödemesini de aynı taksitle yapmaktadır.
•    Satıcı bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra ,Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların Tüketici'nin kredi kartına iadesi durumunda,konuya müdahil tarafların maÄŸdur duruma düÅŸmemesi için talep edilen iade tutarları,yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır.
•    Tüketici'nin satış iptaline kadar ödemiÅŸ olduÄŸu taksit tutarları ,eÄŸer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 iade yansıyacak ve Tüketici iade öncesinde ödemiÅŸ olduÄŸu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra , iade öncesinde ödemiÅŸ olduÄŸu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düÅŸmüÅŸ olacaktır.

 

(2) Tek Çekim / Taksitsiz Alım: Kart ile (tek çekim / taksitsiz) alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda Satıcı, Banka ile yapmış olduÄŸu sözleÅŸme gereÄŸi Tüketici'ye nakit para ile ödeme yapamaz.
•    Üye iÅŸyeri yani Satıcı, bir iade iÅŸlemi sözkonusu olduÄŸunda ilgili yazılım yoluyla aracılığı ile iadesini yapacak olup, Üye iÅŸyeri yani Satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduÄŸundan yukarıda anlatmış olduÄŸumuz prosedür gereÄŸince Tüketici'ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır.
•    Kredi kartına iade, Satıcı'nın Bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereÄŸince yapılacaktır.


Tüketici, bu prosedürü okuduÄŸunu ve kabul ettiÄŸini kabul ve taahhüd eder.

​

** VERÄ° Ä°ÅžLEME VE GÄ°ZLÄ°LÄ°K **

​

DORO - DOROANDME A. Åž. ve iÅŸ bu web sitesinin kurulması ve iÅŸletilmesi hizmetleri ile ödeme altyapısını saÄŸlamak üzere, teknik altyapı ve hizmet almakta olduÄŸu saÄŸlayıcılar tarafından, Kanunen tutulması zorunlu olan kayıtlar, üyelik ile müÅŸterinin sipariÅŸiyle ilgili iÅŸlemlerin yerine getirilebilmesi, takibi, kontrolü, bilgilendirme / geri bilgilendirme yapılması, kalite ve müÅŸteri iliÅŸkileri yönetimi, vb. hususlar baÅŸta olmak üzere, müÅŸteri bilgileri kayıt altına alınarak, ilgili birim, paydaÅŸ / saÄŸlayıcı ve makamlarla gerektiÄŸi ÅŸekilde paylaşılabilecektir. 

DOROANDME, ödeme altyapısında PayU Türkiye tarafından saÄŸlanılan teknik altyapı ve hizmetleri kullanmaktadır. Bu nedenle, müÅŸterinin ödemesiyle ilgili evrak ve kayıtlarda, kullanılan banka altyapısına göre de deÄŸiÅŸiklikler olabilmekle birlikte, iÅŸlem lehtarı olarak www.doro.com.tr / DOROANDME / PayU ibarelerinden biri yada bir kaçı görülebilir. Ödeme ile ilgili iÅŸlem ve takipler PayU Türkiye tarafından üstlenilmiÅŸ olduÄŸundan, müÅŸteri ile doÄŸrudan irtibat gerektiren hallerde PayU Türkiye, müÅŸteri ile temas kurabilecektir. 

​

Aynı durum müÅŸterinin kullanmakta olduÄŸu Kredi Kartı / Banka Kartı saÄŸlayıcısı banka için de geçerlidir.

​

 

 

 

 

EK : ÖRNEK CAYMA FORMU
 

(Cayma / Ä°ade Formu, matbu olarak Faturanızın Asıl suretinin arkasında mevcuttur. Sadece sözleÅŸmeden cayma hakkı kullanılmak istenildiÄŸinde bu form da kullanılabilir. )

​

-Kime: (Satıcı veya sağlayıcı tarafından doldurulacak olan bu kısımda satıcı veya sağlayıcının ismi, unvanı, adresi varsa faks numarası ve e-posta adresi yer alacaktır.)

​

-Bu formla aÅŸağıdaki malların satışına veya hizmetlerin sunulmasına iliÅŸkin sözleÅŸmeden cayma hakkımı kullandığımı beyan ederim.
 
-SipariÅŸ tarihi veya teslim tarihi:
 
-Cayma hakkına konu mal veya hizmet:
 
-Cayma hakkına konu mal veya hizmetin bedeli:
 
-Tüketicinin adı ve soyadı:
 
-Tüketicinin adresi:

​

​

-Tüketicinin imzası: (Kurumsal MüÅŸteri olması halinde KaÅŸe ve Yetkili Ä°mza )

​

​

​

 

 

Bilgi: Ä°ADE / DEĞİŞİM, CAYMA hakının kullanımında, TÜKETÄ°CÄ°'nin, ürünün faturasını (KURUMSAL MÜÅžTERÄ° ise, mutlaka Ä°ade Faturası ile birlikte), Ä°ade formunu (mutlaka Ä°MZALAYARAK) ve Ä°ade edilecek ürünleri, SözleÅŸmedeki ÅŸart, koÅŸul ve ÅŸekilde, ve mutlaka SATICI'nın belirlediÄŸi taşıyıcı eli ile (aksi halde hasar, kayıplardan TÜKETÄ°CÄ° sorumlu olur), hakkın kullanım beyanını takiben 10 gün içerisinde SATICI'ya teslim etmesi gerekir. Aksi halde Ä°ÅŸlem yapılamayacaktır.

​

ÖZEL DURUM:

​

Sadece Stoklu Olan Ürünler ( xxxx in Stock ) 3 iÅŸ günü içerisinde Kargoya verilir.

DÄ°ÄžER TÜM ÜRÜNLERDE KARGOYA VERME SÜRESÄ° 7 Ä°Åž GÜNÜDÜR. KİŞİYE ÖZEL SÄ°PARÄ°ÅžLERDE, BU SÜRE UZAYABÄ°LÄ°R. MÜÅžTERÄ° BUNU PEŞİNEN KABUL EDER. 

 

bottom of page